Sinds het ontstaan van mijn bedrijf, blog ik. En dat werkt goed. Alleen heb ik één heel groot voordeel: ik ben tekstschrijver, dus ik kan schrijven. Zoals ik jaloers ben dat mijn boekhouder haar volledige administratie geautomatiseerd heeft en er amper tijd aan kwijt is, zo zullen er ook ondernemers zijn die jaloers zijn dat… Lees verder Moeite met schrijven en tóch bloggen: zo doe je het
Blog
Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen
Je kent ze vast: de berichten op LinkedIn waarbij je moet scrollen door de commentaren om de link te vinden naar die workshop waarvoor je je wilde aanmelden of die interessante blog die je wilde lezen. Waren ze vergeten de link in het bericht op LinkedIn te plaatsen? Neen, ze probeerden het algoritme van LinkedIn… Lees verder Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen
5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had
Ga naar een open coffee of stuur mails als koude acquisitie. Ik denk dat dat de twee ondernemerstips zijn waar ik het minst aan had. Ongemakkelijke ochtenden en verspilde moeite ja, maar klanten? Omzet? Energie? Nope. Het ondernemersbestaan zit vol van zulke tips. Maar soms, heel soms, zitten er van die tips tussen die je… Lees verder 5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had
Bloggen: moet dat echt?
Leuk natuurlijk, dat iedereen blogt. En leuk ook, dat het ze zoveel oplevert. Krijg je bijna het idee dat jij ook moet gaan bloggen. Maar is dat ook zo? Of passen andere manieren van marketing beter bij jou en je bedrijf? Laten we eens op onderzoek uitgaan. Bloggen: is dat de juiste aanpak voor jou?
Wat is een blog?
Bloggen: waar hebben we het eigenlijk over? Als jij je wilt verdiepen in welke vorm van marketing dan ook, dan is het zinnig om te weten wat er bedoeld wordt met bloggen. Wat is een blog? En wat is het vooral niet? Pas als je dat weet, kan je bedenken of je er wat mee… Lees verder Wat is een blog?
Niet nóg een blogreeks over bloggen!
Een blogreeks over bloggen. Hoe kan het ook anders op de website van een tekstschrijver? Alleen ga ik je dus niet vertellen dat je per se moet gaan bloggen. Dat moet je lekker helemaal zelf weten. Wat ik wel ga doen, is in een reeks blogs meer vertellen over wat bloggen is, wat je ermee… Lees verder Niet nóg een blogreeks over bloggen!
Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?
Het versturen van een nieuwsbrief is een onwijs handige manier van marketing. Je kunt heel direct, in de inbox van mensen, contact maken en toch veel mensen tegelijk bereiken. Het voelt persoonlijk, als iets in je inbox komt. En juist daarom wérkt het zo goed. Alleen: hoe vaak lees je zelf andermans nieuwsbrieven? Gooi je… Lees verder Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?
Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?
Oké, ik zal niet nóg een keer herhalen dat ik groot fan ben van LinkedIn. Maar ik kan je wel vertellen dat de helft van de lol ‘m zit in het netwerk dat je hebt (zoals eigenlijk bij elk socialmediaplatform of, ik noem maar wat, in het echte leven). Maar hoe bouw je nou een… Lees verder Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?
Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar
Kennen jullie dat? Dat je iets heus wel weet, maar het dan toch weer vergeet, je iets onhandigs doet en dan denkt: oh ja, dit wist ik eigenlijk al. Dat had ik dus tijdens mijn blogexperiment. Ik zal jullie mijn fouten besparen 😉. Komt-ie: wie mij een beetje volgt, weet dat ik sinds enige tijd… Lees verder Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar
Zzp’er, je moet helemaal niks
Je administratie bijhouden en aangifte doen, dat moet je als ondernemer. Maar verder moet je helemaal niks. Mag je alles wat iedereen je vertelt over wat je vooral wel of niet moet doen naast je neerleggen. En ja, dan heb ik het dus ook over mijn advies over communicatie.