Ik ga iets raars doen in deze blog. Ik ga je namelijk vertellen dat ik geen idee heb waar ik over moet bloggen. Het is hier al een tijdje stil en dat komt omdat ik de schrijfflow voor mijn eigen blog totaal kwijt ben.
Verder lezen Waarschuwing: deze blog gaat nergens overBlog
Het verhaal van mijn nieuwsbrief
Toen ik net ging ondernemen riep mijn man dat het zo leuk zou zijn als ik een nieuwsbrief zou beginnen. Welja, dacht ik, laat ik dat doen. Dus ik maakte een pagina aan op mijn website, onderzocht welk mailprogramma ik kon gebruiken en begon een nieuwsbrief. Eentje die jammerlijk zou mislukken ;-).
Verder lezen Het verhaal van mijn nieuwsbriefWaarom broodjes smeren beter is dan broodjes smeren
Ben jij weleens van baan veranderd? Ik wel. Ik ben uiteindelijk ook maar gewoon een millenial. Laat me je terugnemen naar het moment dat ik besloot niet langer broodjes te gaan smeren en éindelijk broodjes ging smeren.
Verder lezen Waarom broodjes smeren beter is dan broodjes smerenWaarom ik op zondagochtend om 06.30 een blog schrijf
Dit weekend is mijn man een weekend naar Polen. Een stedentripje naar een of ander gehucht waar niemand van gehoord heeft, waar niemand per se naartoe wil en waarvan je de naam totaal anders uitspreekt dan je het schrijft.
Verder lezen Waarom ik op zondagochtend om 06.30 een blog schrijfMag ik alsjeblieft stoppen met zingen?
Pfoeh, wat zal het geweest zijn? 2012, 2013? Lang geleden in elk geval. Ik stond op het punt om dood te gaan. Zo voelde het. Over een paar uur zou ik namelijk gaan zingen voor een publiek. Optreden noemen ze dat ook wel. Zie dat maar eens te overleven als introverte publieksangsthaas met podiumvrees.
Verder lezen Mag ik alsjeblieft stoppen met zingen?Hoe vaak moet je bloggen?
Of je als zzp’er wilt gaan bloggen, hangt natuurlijk samen met de vraag hoeveel tijd je eraan kwijt bent. Want ook als graag de voordelen van bloggen wilt, moet het natuurlijk wel in je schema passen. Dus wil je weten: hoe vaak moet je bloggen om blogs voor jouw bedrijf te laten werken? Laat ik je gelijk het goede nieuws geven. Om succes te hebben met bloggen, hoef je echt niet elke week een blog online te zetten.
Verder lezen Hoe vaak moet je bloggen?Hoe je over-mij-pagina je klanten kost
We doen even een korte check of jouw website in orde is. Heb je een korte en krachtige homepage? Check. Heb je je diensten duidelijk benoemd? Check. Heb je een contactpagina die uitnodigt om te mailen of te bellen? Check. Heb je een over-mij-pagina die over meer gaat dan alleen je werk? Che-. Uh, nee wacht. Grote kans dat je niet heel veel aandacht hebt geschonken aan deze pagina. En ja, dat kost je klanten.
Verder lezen Hoe je over-mij-pagina je klanten kostEen ode aan de out-of-office
Even lekker met vakantie. Hop, out-of-office aan en gaan! Goede kans dat je niet lang nadenkt over wat je in die out-of-office zet. En da’s zonde, want ook je out-of-office is een contactmoment met je klanten, en dus een kans voor je marketing. Tijd voor een ode aan de out-of-office.
Verder lezen Een ode aan de out-of-officeEen LinkedIn-bedrijfspagina als zzp’er: zo gebruik je ‘m
Jij bent als zzp’er je bedrijf. Jij bedenkt, doet en regelt alles. Klanten krijgen alleen met jou te maken. Hoe jij dingen doet, is de kracht van je bedrijf. Lastig soms, maar voor LinkedIn wel lekker duidelijk. Zonder gedoe rondom een bedrijfspagina, kan je namelijk lekker gewoon vanaf je persoonlijke profiel berichten gaan plaatsen en zichtbaar zijn. Ja toch? Nou, nee.
Verder lezen Een LinkedIn-bedrijfspagina als zzp’er: zo gebruik je ‘mDit is waarom je bloggen zo eng vindt
Geen tijd om te bloggen, niet weten waarover je kunt bloggen, geen zin om te bloggen: het zijn allemaal redenen die je vaak hoort over waarom ondernemers niet bloggen. Of beter gezegd: excuusjes. Want zeg eens heel eerlijk: is de echte reden dat je niet blogt niet eigenlijk dat je het rete-spannend vindt om je blogs online te zetten? Dan ben je niet de enige. Bloggen ís eng. Maar je kunt wat aan je angst doen.
Verder lezen Dit is waarom je bloggen zo eng vindt