Blogs

Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

Je kent ze vast: de berichten op LinkedIn waarbij je moet scrollen door de commentaren om de link te vinden naar die workshop waarvoor je je wilde aanmelden of die interessante blog die je wilde lezen. Waren ze vergeten de link in het bericht op LinkedIn te plaatsen? Neen, ze probeerden het algoritme van LinkedIn om de tuin te leiden. Want een link delen in een bericht op LinkedIn? Dat gaat ten koste van je bereik. In deze blog een pleidooi om vooral niet mee te doen aan de ‘link in comments’.

Lees verder Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Ga naar een open coffee of stuur mails als koude acquisitie. Ik denk dat dat de twee ondernemerstips zijn waar ik het minst aan had. Ongemakkelijke ochtenden en verspilde moeite ja, maar klanten? Omzet? Energie? Nope. Het ondernemersbestaan zit vol van zulke tips. Maar soms, heel soms, zitten er van die tips tussen die je wél echt op weg helpen. In deze blog: 5 ondernemerstips waar ik wel wat aan had.  

Lees verder 5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Wat is een blog?

Je moet ook zoveel hè, als ondernemer? Je administratieve verplichtingen, je mail beantwoorden, je werk uitvoeren en dan moet er óók nog iets aan je marketing gebeuren? Pffff. Als je dan iets doet, wil je natuurlijk wel dat het je wat oplevert. Dat je de juiste communicatiemiddelen kiest. Dat het bij je past. Dus moet je een beetje op ontdekkingstocht. In een reeks blogs ga ik met je mee op ontdekkingstocht. En wel over: bloggen. Dat begint met de vraag: Wat is een blog? En wat is het niet? Een korte anekdote:

Lees verder Wat is een blog?

Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Een blogreeks over bloggen. Hoe kan het ook anders op de website van een tekstschrijver? Alleen ga ik je dus niet vertellen dat je per se moet gaan bloggen. Dat moet je lekker helemaal zelf weten. Wat ik wel ga doen, is in een reeks blogs meer vertellen over wat bloggen is, wat je ermee kunt en hoe je dat aanpakt. Zodat jij kunt ontdekken of bloggen iets is voor jouw bedrijf.

Lees verder Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?

Het versturen van een nieuwsbrief is een onwijs handig communicatiemiddel. Je kunt heel direct, in de inbox van mensen, contact maken en toch veel mensen tegelijk bereiken. Het voelt persoonlijk, als iets in je inbox komt. En juist daarom wérkt het zo goed.

Alleen: hoe vaak lees je zelf andermans nieuwsbrieven? Gooi je ze niet meestal gewoon weg, zonder ook maar even geklikt te hebben? En als jij dat doet, hoe zorg je er dan voor dat de lezers van jouw nieuwsbrief wél blij worden van een bericht van jou in hun inbox? Kortom, een nieuwsbrief beginnen: is dat een goed idee voor jouw bedrijf?

Lees verder Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?

Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?

Oké, ik zal niet nóg een keer herhalen dat ik groot fan ben van LinkedIn. Maar ik kan je wel vertellen dat de helft van de lol ‘m zit in het netwerk dat je hebt (zoals eigenlijk bij elk socialmediaplatform of, ik noem maar wat, in het echte leven). Maar hoe bouw je nou een relevant netwerk? Eentje dat interessant is voor jouw bedrijf? Waar je echt wat aan hebt? Dat ga ik je nu vertellen!

Lees verder Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?

Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar

Kennen jullie dat? Dat je iets heus wel weet, maar het dan toch weer vergeet, je iets onhandigs doet en dan denkt: oh ja, dit wist ik eigenlijk al. Dat had ik dus tijdens mijn blogexperiment. Ik zal jullie mijn fouten besparen 😉. Komt-ie: wie mij een beetje volgt, weet dat ik sinds enige tijd bezig ben met een blogexperiment. Elke werkdag schrijf ik een blog. Die blogs deelde ik vervolgens op LinkedIn, waar mijn bereik totaal instortte. Dus nu de hamvraag: hoe zorg je ervoor dat je verschillende communicatiekanalen elkaar versterken in plaats van verzwakken? Laat me je meenemen in mijn verhaal (er volgen inzichten, beloofd!)

Lees verder Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar

Social media inplannen: handig of nep?

Wie regelmatig berichten voor social media schrijft, heeft er vast weleens van gehoord: tools waarmee je automatisch je berichten voor social media kunt inplannen. Je koppelt je tool aan je socialmedia-accounts, schrijft de berichten in de tool en plant in wanneer ze online moeten komen. Vervolgens klap je je laptop dicht, ga je een lange boswandeling maken en als je terugkomt heeft de tool al het werk gedaan en ben je weer zichtbaar in je online netwerken. Súperhandig, als je ‘de mensen’ moet geloven. In deze blog een klein tegengeluid tegen dit soort socialmediamanagementtools. Want soms, heel soms, is gewoon zomaar zonder al te groot plan online zijn precies dat wat je moet doen.

Lees verder Social media inplannen: handig of nep?