Blogs

Een LinkedIn-bedrijfspagina als zzp’er: zo gebruik je ‘m

Jij bent als zzp’er je bedrijf. Jij bedenkt, doet en regelt alles. Klanten krijgen alleen met jou te maken. Hoe jij dingen doet, is de kracht van je bedrijf. Lastig soms, maar voor LinkedIn wel lekker duidelijk. Zonder gedoe rondom een bedrijfspagina, kan je namelijk lekker gewoon vanaf je persoonlijke profiel berichten gaan plaatsen en zichtbaar zijn. Ja toch? Nou, nee.

Lees verder Een LinkedIn-bedrijfspagina als zzp’er: zo gebruik je ‘m

Dit is waarom je bloggen zo eng vindt

Geen tijd om te bloggen, niet weten waarover je kunt bloggen, geen zin om te bloggen: het zijn allemaal redenen die je vaak hoort over waarom ondernemers niet bloggen. Of beter gezegd: excuusjes. Want zeg eens heel eerlijk: is de echte reden dat je niet blogt niet eigenlijk dat je het rete-spannend vindt om je blogs online te zetten? Dan ben je niet de enige. Bloggen ís eng. Maar je kunt wat aan je angst doen.

Lees verder Dit is waarom je bloggen zo eng vindt

Ode aan de zzp’er als opdrachtgever

Als je de meeste mensen moet geloven, zijn zzp’ers arme schrapers. Ze werken zich een slag in rondte voor een hongerloontje, zijn nooit bereid om te investeren in hun bedrijf en denken zelf de enige te zijn die de problemen in hun bedrijf op kunnen lossen. Die wil je dus niet als opdrachtgever. Alleen, laat ik nou nét schrijven voor zzp’ers… Het domste idee ooit? Nope. In deze blog een onvolprezen ode aan de zzp’er als opdrachtgever.

Lees verder Ode aan de zzp’er als opdrachtgever

Moeite met schrijven en tóch bloggen: zo doe je het

Sinds het ontstaan van mijn bedrijf, blog ik. En dat werkt goed. Alleen heb ik één heel groot voordeel: ik ben tekstschrijver, dus ik kan schrijven. Zoals ik jaloers ben dat mijn boekhouder haar volledige administratie geautomatiseerd heeft en er amper tijd aan kwijt is, zo zullen er ook ondernemers zijn die jaloers zijn dat mijn vak mijn eigen bedrijf ook zo goed helpt. Want ja, schrijven kan ik. Maar wat nou als je moeite hebt met schrijven? Is bloggen dan ook wel wat voor jou?

Lees verder Moeite met schrijven en tóch bloggen: zo doe je het

Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

Je kent ze vast: de berichten op LinkedIn waarbij je moet scrollen door de commentaren om de link te vinden naar die workshop waarvoor je je wilde aanmelden of die interessante blog die je wilde lezen. Waren ze vergeten de link in het bericht op LinkedIn te plaatsen? Neen, ze probeerden het algoritme van LinkedIn om de tuin te leiden. Want een link delen in een bericht op LinkedIn? Dat gaat ten koste van je bereik. In deze blog een pleidooi om vooral niet mee te doen aan de ‘link in comments’.

Lees verder Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Ga naar een open coffee of stuur mails als koude acquisitie. Ik denk dat dat de twee ondernemerstips zijn waar ik het minst aan had. Ongemakkelijke ochtenden en verspilde moeite ja, maar klanten? Omzet? Energie? Nope. Het ondernemersbestaan zit vol van zulke tips. Maar soms, heel soms, zitten er van die tips tussen die je wél echt op weg helpen. In deze blog: 5 ondernemerstips waar ik wel wat aan had.  

Lees verder 5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Wat is een blog?

Je moet ook zoveel hè, als ondernemer? Je administratieve verplichtingen, je mail beantwoorden, je werk uitvoeren en dan moet er óók nog iets aan je marketing gebeuren? Pffff. Als je dan iets doet, wil je natuurlijk wel dat het je wat oplevert. Dat je de juiste communicatiemiddelen kiest. Dat het bij je past. Dus moet je een beetje op ontdekkingstocht. In een reeks blogs ga ik met je mee op ontdekkingstocht. En wel over: bloggen. Dat begint met de vraag: Wat is een blog? En wat is het niet? Een korte anekdote:

Lees verder Wat is een blog?

Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Een blogreeks over bloggen. Hoe kan het ook anders op de website van een tekstschrijver? Alleen ga ik je dus niet vertellen dat je per se moet gaan bloggen. Dat moet je lekker helemaal zelf weten. Wat ik wel ga doen, is in een reeks blogs meer vertellen over wat bloggen is, wat je ermee kunt en hoe je dat aanpakt. Zodat jij kunt ontdekken of bloggen iets is voor jouw bedrijf.

Lees verder Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?

Het versturen van een nieuwsbrief is een onwijs handig communicatiemiddel. Je kunt heel direct, in de inbox van mensen, contact maken en toch veel mensen tegelijk bereiken. Het voelt persoonlijk, als iets in je inbox komt. En juist daarom wérkt het zo goed.

Alleen: hoe vaak lees je zelf andermans nieuwsbrieven? Gooi je ze niet meestal gewoon weg, zonder ook maar even geklikt te hebben? En als jij dat doet, hoe zorg je er dan voor dat de lezers van jouw nieuwsbrief wél blij worden van een bericht van jou in hun inbox? Kortom, een nieuwsbrief beginnen: is dat een goed idee voor jouw bedrijf?

Lees verder Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?