Blog

Ode aan de zzp’er als opdrachtgever

Als je de meeste mensen moet geloven, zijn zzp’ers arme schrapers. Ze werken zich een slag in rondte voor een hongerloontje, zijn nooit bereid om te investeren in hun bedrijf en denken zelf de enige te zijn die de problemen in hun bedrijf op kunnen lossen. Die wil je dus niet als opdrachtgever. Alleen, laat ik nou nét schrijven voor zzp’ers… Het domste idee ooit? Nope. In deze blog een onvolprezen ode aan de zzp’er als opdrachtgever.

Verder lezen Ode aan de zzp’er als opdrachtgever

Moeite met schrijven en tóch bloggen: zo doe je het

Sinds het ontstaan van mijn bedrijf, blog ik. En dat werkt goed. Alleen heb ik één heel groot voordeel: ik ben tekstschrijver, dus ik kan schrijven. Zoals ik jaloers ben dat mijn boekhouder haar volledige administratie geautomatiseerd heeft en er amper tijd aan kwijt is, zo zullen er ook ondernemers zijn die jaloers zijn dat mijn vak mijn eigen bedrijf ook zo goed helpt. Want ja, schrijven kan ik. Maar wat nou als je moeite hebt met schrijven? Is bloggen dan ook wel wat voor jou?

Verder lezen Moeite met schrijven en tóch bloggen: zo doe je het

Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

Je kent ze vast: de berichten op LinkedIn waarbij je moet scrollen door de commentaren om de link te vinden naar die workshop waarvoor je je wilde aanmelden of die interessante blog die je wilde lezen. Waren ze vergeten de link in het bericht op LinkedIn te plaatsen? Neen, ze probeerden het algoritme van LinkedIn om de tuin te leiden. Want een link delen in een bericht op LinkedIn? Dat gaat ten koste van je bereik. In deze blog een pleidooi om vooral niet mee te doen aan deze ‘link in comments’.

Verder lezen Link delen in je LinkedIn-bericht: lekker doen

5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Ga naar een open coffee of stuur mails als koude acquisitie. Ik denk dat dat de twee ondernemerstips zijn waar ik het minst aan had. Ongemakkelijke ochtenden en verspilde moeite ja, maar klanten? Omzet? Energie? Nope. Het ondernemersbestaan zit vol van zulke tips. Maar soms, heel soms, zitten er van die tips tussen die je wél echt op weg helpen. In deze blog: 5 ondernemerstips waar ik wel wat aan had.  

Verder lezen 5 ondernemerstips waar ik wél wat aan had

Wat is een blog?

Bloggen: waar hebben we het eigenlijk over? Als jij je wilt verdiepen in welke vorm van marketing dan ook, dan is het zinnig om te weten wat er bedoeld wordt met bloggen. Wat is een blog? En wat is het vooral niet? Pas als je dat weet, kan je bedenken of je er wat mee wilt. Dus schreef ik er, tja, deze blog over.

Verder lezen Wat is een blog?

Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Een blogreeks over bloggen. Hoe kan het ook anders op de website van een tekstschrijver? Alleen ga ik je dus niet vertellen dat je per se moet gaan bloggen. Dat moet je lekker helemaal zelf weten. Wat ik wel ga doen, is in een reeks blogs meer vertellen over wat bloggen is, wat je ermee kunt en hoe je dat aanpakt. Zodat jij kunt ontdekken of bloggen iets is voor jouw bedrijf.

Verder lezen Niet nóg een blogreeks over bloggen!

Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?

Het versturen van een nieuwsbrief is een onwijs handige manier van marketing. Je kunt heel direct, in de inbox van mensen, contact maken en toch veel mensen tegelijk bereiken. Het voelt persoonlijk, als iets in je inbox komt. En juist daarom wérkt het zo goed.

Alleen: hoe vaak lees je zelf andermans nieuwsbrieven? Gooi je ze niet meestal gewoon weg, zonder ook maar even geklikt te hebben? En als jij dat doet, hoe zorg je er dan voor dat de lezers van jouw nieuwsbrief wél blij worden van een bericht van jou in hun inbox? Kortom, een nieuwsbrief beginnen: is dat een goed idee voor jouw bedrijf?

Verder lezen Moet ik dan toch een nieuwsbrief beginnen?

Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?

Oké, ik zal niet nóg een keer herhalen dat ik groot fan ben van LinkedIn. Maar ik kan je wel vertellen dat de helft van de lol ‘m zit in het netwerk dat je hebt (zoals eigenlijk bij elk socialmediaplatform of, ik noem maar wat, in het echte leven). Maar hoe bouw je nou een relevant netwerk? Eentje dat interessant is voor jouw bedrijf? Waar je echt wat aan hebt? Dat ga ik je nu vertellen!

Verder lezen Hoe bouw je een relevant netwerk op LinkedIn?

Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar

Kennen jullie dat? Dat je iets heus wel weet, maar het dan toch weer vergeet, je iets onhandigs doet en dan denkt: oh ja, dit wist ik eigenlijk al. Dat had ik dus tijdens mijn blogexperiment. Ik zal jullie mijn fouten besparen 😉. Komt-ie: wie mij een beetje volgt, weet dat ik sinds enige tijd bezig ben met een blogexperiment. Elke werkdag schrijf ik een blog. Die blogs deelde ik vervolgens op LinkedIn, waar mijn bereik totaal instortte. Dus nu de hamvraag: hoe zorg je ervoor dat je verschillende communicatiekanalen elkaar versterken in plaats van verzwakken? Laat me je meenemen in mijn verhaal (er volgen inzichten, beloofd!)

Verder lezen Bloggen en social media: zo versterken ze elkaar