LinkedIn voor zzp’ers: een complete cursus in één boek

Niks niet pronken met successen, alleen maar je portfolio zenden of juist al je Facebook-achtige berichten op LinkedIn delen. In deze cursus leer je hoe je LinkedIn op een leuke manier inzet, voor jou én je klanten. Omdat dat is wat werkt.

Je leert stap voor stap hoe LinkedIn ook voor jouw bedrijf gaat werken. Zonder gedoe. Zonder poespas. Zonder het moeilijk te maken. De cursus bestaat uit een zelfstudieboek en een download, waarmee je zelfstandig aan de slag gaat. In het boek word je in drie delen langs alle belangrijke onderwerpen over LinkedIn geleid. Van wanneer en hoe het platform ‘werkt’ tot hoe je alles uit je persoonlijke profiel haalt en hoe je een bijdrage schrijft. De nadruk ligt op het daadwerkelijk schrijven van bijdrages zelf: je krijgt praktische tips, duidelijke uitleg en twaalf uitgewerkte opdrachten, waarin voorbeelden van verschillende zzp’ers- van een masseuse tot een illustrator of mindfulness-trainer- laten zien hoe je die onderwerpen uitwerkt tot berichten die leuk zijn voor jouw netwerk om te lezen.

De cursus zorgt er zo niet alleen voor dat jouw profiel(en) het verhaal van jouw bedrijf vertelt, het staat ook vol ideeën om zélf bijdrages te schrijven en zichtbaar te worden in jouw netwerk. Jouw plezier, enthousiasme en verhaal staan daarin centraal. Zo weet je precies wat je met LinkedIn kan en wil en ben je klaar om wél alles uit dit platform te halen. Dat levert klanten op. Laat LinkedIn ook voor jou werken. Aan de slag!

De cursus onderscheidt zich doordat er zoveel aandacht is voor het daadwerkelijke posten. Veel boeken vertellen wel over je profiel en het algoritme, maar dit boek gaat echt ook in op hoe je een bericht schrijft en waar je het over kunt hebben. Dat vond ik heel leuk.”- Mendy, docent compassionate coaching

Dit is wat voor jou als je:

  • Meer zichtbaarheid en meer klanten wil via LinkedIn;
  • Plezier wil hebben in aanwezig zijn op LinkedIn;
  • Niet houdt van regels, trucjes en het algoritme;
  • Wel de spelregels wil snappen en het gevoel wil hebben dat je weet wat je doet;
  • Zin hebt om vanuit wie jij bent, wat je doet en wat je kan jouw verhaal te delen;
  • Toe bent aan een praktische cursus, waarin je óók leert hoe en waarover je leuke bijdrages schrijft;
  • Zelf aan de slag wil om dit te leren.

Geweldig boek, echt goed gedaan! Wat er zo goed aan is, is dat je alles zelf had kunnen bedenken, maar je bedenkt ’t niet. Ja, wél voor een nieuwsbrief van een klant of voor de redactieformule van een blad. Of voor Facebook, voor je vrienden. Dus waarom niet voor LinkedIn? En omdat je ’t zelf kunt bedenken, houdt niets je tegen om ’t vervolgens ook te doen. En zo creëer je enthousiasme voor een medium waarvan veel mensen zullen hebben gedacht: niks aan, Instagram is leuker. (Ik ook.) Dus ga ik er in het nieuwe jaar iets mee doen? Dat is heel wel mogelijk. Eén voorbeeld dat voor mij zó voor het oprapen ligt dat ik mezelf wel voor m’n kop kan slaan: mijn werkplek. En oude blogs recyclen? Lachen om terug te gaan naar het jaar 2000…” – Mattijs, tekstschrijver en autosportjournalist

Dit krijg je:

Ga je aan de slag met deze cursus, dan leer je:

  • Waarom het een slechte strategie is om te veel te focussen op het aantal volgers, views en likes, op het algoritme of op ideale tijdstippen om bijdrages te plaatsen;
  • Wat wél werkt in plaats daarvan;
  • Vanuit jouw enthousiasme op te blijven komen dagen;
  • Hoe je jouw profiel precies laat vertellen wat je wil dat het vertelt;
  • Wat je als zzp’er met een bedrijfspagina kunt;
  • Aan welke ‘eisen’ een goede bijdrage voldoet;
  • Wat het verschil is tussen hashtags en taggen, tussen artikelen en bijdrages of tussen volgen en een connectie maken. En meer van die basiskennis over LinkedIn;
  • Over welke onderwerpen je kunt schrijven;
  • Hoe je die onderwerpen uitwerkt tot een bijdrage die leuk is voor jouw volgers om te lezen

Kortom, je leert hoe je meer plezier, meer zichtbaarheid en meer klanten krijgt met LinkedIn. Je volgt de cursus in je eigen tempo, op je eigen moment, aan de hand van het zelfstudieboek en de download.

Zo bestel je ‘m:

“Vooral de 12 weken hebben mij ontzettend geholpen bij het schrijven van eigen posts. Het bracht me een hoop ideeën, waardoor ik ook nu nog makkelijk en enthousiast een aantal maanden extra over mijn werk kan vertellen aan mijn netwerk.” – Pieter, podcastmaker