Portfolio

Voor deze leuke ondernemers mocht ik al werken. Lees zelf wat zij daarvan vonden:

Als ze eerlijk was voelde marketing vooral als ploeteren in haar eentje, met als resultaat het voor haar gevoel nóg niet goed genoeg te doen. Da’s zonde natuurlijk, en nergens voor nodig. Dus werd ik de marketingmakker van PMA-coach Joyce.

Joyce: “Jessica daagt me uit en stimuleert me om te werken vanuit plezier. Vanuit plezier te gaan bewegen en dan plots ineens heeft mijn post weet ik het hoeveel views! Goud waard, echt!”

LinkedIn en website voor grafisch ontwerper

Vraag je Olga een strak grafisch ontwerp te maken, dan gaat ze los. Maar moet ze over haar werk vertellen op LinkedIn, dan wordt ze verlegen. Samen gingen we aan de slag met haar LinkedIn én met haar website.

Olga: “Jessica voelt mij heel erg goed aan. Ik krijg energie van haar en ze weet me altijd weer te enthousiasmeren om zelf te gaan schrijven of iets te bedenken om over te laten schrijven.”

Een nobel streven en een goed plan: dat hebben ze bij Fonds Prosperita Rotterdam. Maar dat is niet genoeg om armoede ook echt de stad uit te helpen. Daarvoor was communicatie nodig.

Oprichter Arie: “Jessica heeft ons een warme, persoonlijke stijl gegeven, door leuke speelsheid in de communicatie te verwerken. Daarmee helpt ze ons aan een groeiend netwerk en volgers.”

Dat dyslexie je niet tegen hoeft te houden om als ondernemer zichtbaar te zijn, bewijst Onno wel. Wat hij deed? Iemand inhuren om zijn teksten te redigeren.

Onno: “Jessica overtreft al mijn verwachtingen. Zij heeft mij goed geholpen met mijn blogs.
Jessica geeft feedback op mijn teksten en helpt het verhaal nog meer helder te krijgen en sterker neer te zetten. Echt een aanrader!

Een nieuw bedrijf starten is niet niks, zélfs als je zo’n goed idee hebt als Annelieke en Erwin. Dus vonden ze het prettig als ik ‘even’ meekeek met hun website.

Annelieke: “De samenwerking heeft ons niet alleen opgeleverd dat er nu een prachtige website staat, maar ook dat we anders denken voordat we in de pen klimmen en ons verhaal gaan doen. Meer schrijven vanuit het klantbelang staat sindsdien voor ons echt centraal. Werken met Jessica is dan ook zonder twijfel een aanrader en brengt je als ondernemer echt verder!”

Dat je na vijf jaar toe bent aan een nieuwe webtekst snapt elke ondernemer. Maar zie ‘m maar eens te schrijven. Adelien besloot dat ze dat liever uitbesteedde.

Adelien: “Ik bekeek Jessica’s website en die triggerde me zo dat ik haar – wat ik normaal nooit doe – binnen 10 minuten heb gemaild. Jessica geeft tijd, schrijft, schrapt en schrijft opnieuw tot dat het goed voelt en is. Haar zorgvuldigheid, aandacht en geduld hebben mooie websiteteksten opgeleverd, die mij helpen bij die belangrijk zichtbaarheid als introverte ondernemer.”

Het begon met één blog, omdat Simone te druk was om zelf in de pen te klimmen. Dat is nu vele blogs, nieuwsbrieven, socialmediaberichten en twee magazines geleden.

Simone: “Ik hoopte dat als je een blog of andere tekst zou lezen, je echt het gevoel zou hebben dat je met mij in gesprek was. Dat doet Jessica spot on!  Ze staat open om even lekker te brainstormen en daar dan ook gelijk een paar goede punten uit te halen om gelijk mee aan de slag te gaan. Ik kende Jessica al een tijdje maar het samenwerken was toch echt een verrassing. Het is een feestje.”

Als je met zoiets persoonlijks als coaching bezig bent, dan denk je wel twee keer na voor je iemand ánders je teksten laat schrijven. Dewy dacht na, en waagde toch de sprong.

Dewy: “Met Jessica samenwerken was een verademing. Ze begreep me helemaal en als ze het niet begreep, of dingen scherper wilde hebben, stelde ze vragen. Niet zomaar vragen, maar echt hele goede, open en kritische vragen, die ook mij weer inzichten boden.”

Schrijven, schrappen. Schrijven, schrappen. En dan nog niet blij zijn met wat er staat. Of dat niet wat makkelijker kon, vroeg Marianne zich af. Dat kon, en zo schreef ik haar websitetekst.

Marianne: “Na het intakegesprek heb een prettig gevoel overgehouden met het idee: dit komt goed! Jessica is een hele goede luisteraar, hierdoor kan ze heel goed vertalen, op papier zetten wat ik voel, wat mijn verhaal is. Ze heeft duidelijke teksten voor mijn website geschreven waar het gevoel dat ik heb heel mooi uit komt.”

Stel, je hebt een missie: laten zien hoe ernstig ons klimaat eraan toe is én mensen helpen in actie te komen. Maar hoe krijg je die boodschap bij anderen, als je zelf niet handig bent met LinkedIn? Maarten besloot mij te vragen.

Maarten: “Het bereik en effect is echt groot….. Daar gaan dingen uitkomen, dus dit is een goede investering geweest. Ik besloot onlangs dat ik niet meer zelf alles hoef te kunnen. Dit was dus niet alleen effectief maar ook ontspannend.”